ام اس ، علائم و روش های درمان
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷

فیزیوتراپی سکته مغزی

سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که یکی از عروق خونی مغز پاره شده و خونرسانی به بخشی از مغز متوقف شده یا یک لخته خونی باعث انسداد عروق خون‌رسان به مغز شده است.
در موارد شدید این عارضه ممکن است قسمت‌هایی از مغز که کنترل تنفس و فشار خون را بر عهده دارند درگیر شده و حیات بیمار را تهدید کنند.

سکته مغزی یکی از اختلالات شایع بوده و پس از بیماری های قلبی و سرطان، سومین عامل مرگ و میر در جهان است
بطوری که از هر ۶ نفر، یک نفر در طول زندگی خود دچار سکته مغزی می شود.

سکته مغزی بسته به شدت آسیب سبب میزانی ناتوانی حرکتی و فلج اندام ها میشود.
شایع ترین بیماری مغز و اعصاب که سبب اختلالات خفیف تا شدید حرکتی بخصوص در افراد سالمند می شود سکته مغزی است.

عوارض ناشی از این بیماری بسته به وسعت عارضه و مقداری از ناحیه مغز که آسیب دیده و همچنین به بخشی از مغز که آسیب دیده داشته، می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

ضعف و اختلال حرکتی از عوارض شایع این بیماری هستند که سبب بروز مشکلات راوانی در زندگی روزمره بیمار خواهد شد.
توانبخشی با فیزیوتراپی به منظور بهبودی و کاهش اختلالات حرکتی بیماران سکته مغزی یکی از موثرترین راهکارهای درمانی برای کاهش عوارض ناشی از این عارضه است.

پس از درمان های اولیه و تثبیت علائم حیاتی، توانبخشی به منظور بهبود اختلال حرکتی باید هر چه سریعتر شروع شده تا از عوارض بعدی جلوگیری شود.

کنترل قدرت عضلات و تقویت یا تسهیل عضلات مبتلا از اصول درمان فیزیوتراپی بیماران مبتلا به ایت عارضه است.

فیزیوتراپیست از گرما درمانی، وتحریک الکتریکی عملکردی و بیوفیدبک در پروسه توانبخشی این بیماران بهره می برد.

فیزیوتراپی سکته مغزی

نوع تمرینات تجویز شده توسط فیزیوتراپیست نیز بسته به ناحیه ای از مغز که در اثر سکته مغزی آسیب دیده است تعیین خواهد شد.

علائم سکته مغزی

• تغذیه نامناسب و مصرف زیاد نمک و غذاهای پر چرب
  • سابقه خانوادگی ابتلا به سکته مغزی

فیزیوتراپی سکته مغزی

فیزیوتراپی سکته مغزی موثرترین راهکار توانبخشی سکته مغزی است که نقش مهمی در کاهش عوارض ناشی از سکته مغزی دارد.

متخصص فیزیوتراپی تمرینات فیزیوتراپی سکته مغزی را متناسب با شرایط بیمار آماده کرده و به او آموزش می دهد.

سکته مغزی عارضه ای ناتوان کننده است که می تواند منجر به بروز مشکلات حرکتی زیادی برای فرد شود از این فیزیوتراپی در منزل برای این بیماران بسیار مناسب است.

متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما نهایت تلاش خود را برای بهبود وضعیت بیمارن و کاهش عوارض و مشکلات ایجاد شده برای آن ها به کار میبندند.

برای اطلاع از روش های فیزیوتراپی سکته مغزی و فیزیوتراپی در منزل سکته مغزی با ما در تماس باشید : ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸